Cégvezetők és sikeres vállalkozók riportjait szeretnénk itt megosztani! Üzleti kapcsolatok és referencia marketing témában! Továbbá konkrét ajánlásokat olyan cégekről, és szolgáltatásokról amit a Referencia Marketing Mentor csapat ténylegesen ajánl, garanciaként mindenkinek!
A referencia marketing jelenleg a legújabb marketing trend. Az aktív ajánlás a legjobb eladástechnika és a legköltséghatékonyabb ügyfélszerzés, ahol a reklámozás nem a hagyományos médián keresztül történik. Az ajánlás egyidős az emberiséggel és felhívja figyelmünket az emberi kapcsolatok mérhetetlen jelentőségére. Riportjainkban vállalkozások vezetőit kerestük fel és kérdeztük vállalkozásaikról üzleti kapcsolataikról.
Első riport alanyunk a témában Árva Péter a Hotel Express ügyvezető igazgatója.
Péter, mivel foglalkozik a céged, kinek miben tudsz segíteni?
Sokat utazó, szállodában megszálló üzlet- és magánembereknek segítünk szállodai szobaköltségeik optimalizálásában. Tagjaink mind a hazai 42 partnerszállodánkban, mind a világ 140 országában lévő többezer partnerünknél a hivatalos listaár feléért szállhatnak meg, foglaltság függvényében. Az éves tagság ára 3 – 4 éjszaka alatt megtérül.
Az üzleti életedben, van e helye a bizalomnak üzleti partnereid felé?
Természetesen. A bizalom, a tisztesség, a kimondott szó ereje számomra nagyon fontos. Igyekszem hasonló mentalitású partnerekkel együtt dolgozni, és külön gondot fordítok az ígéreteink betartására, probléma esetén az időbeni kommunikációra.
Volt -e már olyan, hogy a saját üzleti érdekeid ellen döntöttél, egy üzleti kapcsolatban, azért mert emberileg így érezted helyesnek? - ha igen, mi volt a szitu?
Igen volt már ilyen eset. Saját hibánkon kívűl egyik partnerünk a szálloda ígéretével ellentétben, az átlagnál sokkal gyengébb színvonalú szobát kapott Genfben. A tagunk végül egy közeli, sokkal drágább szállodában szállt meg. Felajánlottuk a különbözet megtérítését, de ezt végül a tagunk megköszönve, de elhárította. Később panasszal éltem az ominózus szálloda ellen, és a Hotel Express központtól az eset részletes kivizsgálását kértem.Tagunknak tagságija lejártakor térítésmentesen biztosítottuk a következő éves tagságot.
Mit tennél akkor, ha összeismerkedsz egy fantasztikus emberrel akivel tényleg elsőre jó a kapcsolat,kölcsönösen tisztelitek, megértitek egymást, megvan a szimpátia, de csakhamar kiderül, hogy szigorúan véve konkurensed!?
Leülnék vele átbeszélni a problémát. Úgy gondolom a mai rohanó világban egy ígéretes –akár szakmai, akár emberi) kapcsolat mellett csupán az üzleti érdekek miatt elmenni óriási luxus. Az élet nem csak üzletből, hanem barátságokból, hobbikból, kapcsolatokból, érzelmekből is áll, és egy kapcsolatnak akkor is van „hozama”, ha abból egy fillér bevételünk nem származik.
Egy tárgyalás alkalmával melyiket részesíted előnyben? alkalmazol inkább jól átgondolt, és bizonyítottan eredményes eladástechnikákat, vagy inkább az egyszerű őszinte, tiszta korrekt tényeket?
Őszinte, nyílt tárgyalás híve vagyok. A többi csak színház. Én, magamból kiindulva, sokkal jobban figyelek egy őszinte, a saját gondolatait és érveit is hangoztató partnerre, mint egy sablonos iskolaszöveget betanult, a reakcióimra nem reagáló, kizárólag eladni akaró partnerre. Úgy gondolom, nem eladnunk kell, hanem a másik problémáját gyorsan és egyszerűen megoldani.
Mik azok a dolgok, tulajdonságok, értékek, melyek attól függetlenül, hogy egy üzlet összejött vagy sem, hogy régi partner vagy új, általában megmarad benned mint figyelemreméltó üzletember, cég?
Tisztesség, egyenes beszéd, megbízhatóság, kiszámíthatóság, egészséges alázat a világgal, a szakmájával és a partnereivel szemben.
Kérlek, ajánlj egy számodra is értékes üzleti partnert!
1. Beney Péter
2. Dr. Toldi Annamária
Cég neve? Milyen területen dolgoznak? Miért pont őt ajánlod?
1. Pikk-pakk futárszolgálat. Azért, mert Ő teljesen megfelel a fenti kritériumoknak
2. Programcentrum Travel. Azért, mert Ő teljesen megfelel a fenti kritériumoknak